Wednesday, July 4, 2012

Usahalah...pasti ada yang lebih baik...

Aku perlu jadi lebih baik

Bukan kerna aku ingin kembali pada masa lampau

Menjadi insan yang terpilih olehNya

Tetapi kerna Allah telah menggantikan yang lebih baik untuk orang yang kusayangi

Maka perlulah aku terus bersangka baik

Terus pula dengan usaha yang baik

Allah jua kan menggantikan padaku yang lebih baik juga satu hari nanti



Wahai teman ku yang hatinya sesuci embun pagi

Aku mendoakan kebaikan bagimu

Moga cerita hidupmu lebih baik dari cerita diriku

Kerna tidaklah seorang muslim menginginkan keburukan buat hamba2nya yang soleh


Hanya kepada tuhanKu aku memohon

Agar Allah berikan aku kesabaran

Sabar kepada apa yang belum hadir

Sabar kepada kelemahan diri

Sabar dengan kelemahan orang lain

Sabar dengan nafsu dan syahwat

Sabar dari keinginan terhadap dunia

Sabar dengan bisikan yang menggetarkan jiwa


Ya Allah

Perkenankanlah

No comments: