Monday, August 2, 2010

Color your heart


When I was asked to 'color your heart'
I thought I always be able to color it differently
But from the state I had been
I can only stain it with the black coal

But it seems so hard (the coal did not give so much color)
I take my pen
and I scarred it some more
while in tears
I know I did this to it on purpose

I'm sorry heart
but I realize
I can have a clean and beautiful heart
I need to be confident in Allah
to always believe in Him

Allah takes care of everything....

In usrah today
a hadith touched my heart...

sesiapa yang memusuhi kekasih (waliKu), maka Allah mengisytiharkan perang terhadapnya. Tidak ada satu perbuatan diri (taqarrab) kepada Aku oleh hambaKu yang lebih Aku cintai selain daripada kewajiban-kewajiban yang aku fardhukan ke atasnya. HambaKu akan terus beramal menghampiri diri kepadaku dengan melakukan amalan-amalan sunat sehingga Aku mencintainya. Apabila Aku sudah mencintainya maka Aku (menjadikan) pendengarannya dengannya dia mendengar, penglihatannya yang dengannya dia melihat, tangannya yang dengannya dia memukul dan kakinya yang dengannya dia berjalan. Jika dia memohon sesuatu dari Aku nescaya Aku berikannya. Dan jika dia memohon perlindungan Aku (dari sesuatu) nescaya Aku akan melindunginya. Aku tidak pernah ragu dari sesuatu yang Aku lakukan seperti Aku ragu (hendak mengambil) nyawa hambaKu yang mu'min, di mana dia membenci maut sedang Aku tidak suka menyakitinya

Al-Bukhari

No comments: